Växlingar

För drygt fyra veckor sen åkte vi till Australien, från höst till vår. För drygt en vecka sen åkte vi hem, från sommar till vinter. Från uppåt 30 grader varmt till neremot 10 minusgrader. Snabba växlingar...

Så vintern verkar ha kommit planenligt i år, i början av november. Några minusgrader och några centimeter snö, och över det i helgen en blek sol som ändå får allt att lysa i nyfräscht vitt. Vackert.

Brother with dogs in fresh winter landscape
Jan och Annsofi med hundar besökte oss, och det var lockande att gå ut en sväng på dagarna.

New snow against sun light
Nysnö och motljus är en fin kombination.

Sunny brother
De åkte hem idag, och jag öppnade fönstret och riktade kameran mot fågelmatanordningarna i syrenhäcken.

Great tit finding sunflower seeds
Vi började ha ut frön, talg och nötter för några dagar sen, och det dröjde inte länge innan matgästerna dök upp.

First bullfinch for the season
Vi säger välkommen till säsongens första domherre! Jag gick ut en sväng för att hitta fler motiv.

The Mockfjard church
Kyrkan gör sig bra när omgivningen blivit svartvit.

Dalalven river in icy light
Och nere vid älvbron finns min vanliga vy, nu i kylig vintersol.

Thin ice edge
Ice and frost pattern
På isen finns märkliga och vackra mönster.

Jag avslutar denna korta fotokavalkad med en bild från början av september. Jag fick den av Janne nu när han var här.

Me and Rosso
Jodå, det är min alsklingskatt uppe hos dem i Klingsta (Rosso). Om han ser skeptisk ut är det bara som det ser ut. Enligt Janne har han blivit ännu större och keligare sen dess. Han ska absolut ligga på någons mage på natten, stor och tung som han är. Mysigt.

Nu väntar en fullmatad arbetsvecka. Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0