Det blir vår i år också...

Helena har bokat sin hemresa!! Hon kommer i början av juni. Det ser vi fram emot. Lite jobbigt kändes det ju när hon skaffade visum för ett år till...  Nu kommer hon lagom till sommaren, och det finns förstås en tanke med det. Att resa från australisk högsommar till Sverige i februari hade säkert känts som att byta ner sig. Nu blir det från senhöst till försommar i stället. Välkommen hem, älskling!! Vi längtar så vi längtar...  Snart två månader kvar bara.

Alla trodde nog att efter en mild och mesig vinter skulle det bli en tidig och härlig vår. Jag såg ju en fjäril redan i februari. Sen blev påsken vinterns kallaste nätter. Vädret vet man aldrig var man har.

Peter on another winter walk
Men några dagar i taget har det varit lite vinter och det har blivit en promenad då och då.

Och vad är då det här, kan man undra?

Back of Agaton on top of couch
Svar: Katten Agaton, som inte tycker om vintern men har hittat en ny favoritplats på ryggdynan till våra nya soffor. 

Ett trevligt sätt att markera att våren är på gång är med ett knippe tulpaner. 

Tulips as a spring forecast
En tur till Norrland är aldrig fel, så i början av mars for vi till brorsan i Klingsta, utanför Sundsvall. Mat brukar man alltid få där, god, så även denna gång. Dessutom firade vi Matildas 20-årsdag lite i förväg.

Quiet dinner with my brother and family
Det finns ju fler djur än människor i detta hus, även när Eva och jag räknas med. Fem katter och två hundar. Äldst är katten Selma med sina femton år. Hon hade just - helt oväntat - fött en ensam unge. Men den var klen och överlevde inte, tråkigt nog. Hon är allt i äldsta laget för att kättla.

Men Cores ungar från förra våren finns kvar och har blivit vackra, fullvuxna katter.

Lovely Tiramisu
Tiramisu är en riktig skönhet. Och Rosso, som jag blev blixtförälskad i vid första anblicken i höstas, är stor och cool med sina fantastiska bärnstensögon.

Meeting Rosso again
Majestic Rosso
Minstingen Tassa är yngst, men störst av husets fyrbeningar.

Tassa the youngest family member
Som alla barn har hon mycket energi och har för det mesta något intressant på gång. Blir det för tråkigt öppnar hon ytterdörren och går ut. Eller också leker hon med Rosso,

Tassa and Rosso playing
som finner sig - till en viss gräns.

En skogspromenad med vovvarna visade att det faktiskt var betydligt mer snö i Sundsvall än hemma.

Doggy wintry bushwalking
Åter på hemmaplan dröjde det inte så länge innan vi hittade några trevliga vårtecken i omgivningen.

Furry willow buds
VIdekissarna blev fina prydnader ihop med små påskliljor i en kruka.

First swans on Dalälven river
Och en bit upp längs älven såg jag de första svanarna för säsongen.

Jag kan inte undanhålla någon en bild som skulle ha varit med i höstas. På Sunday Market på Southbank i Melbourne köpte vi ett hemmagjort lapptäcke av en dam. En härlig souvenir med sin provkarta över typiska djur.

Lovely patchwork quilt from Sunday Market, Melbourne
Det kommer snart mera här, men jag får sluta för i kväll.

Kommentarer
Postat av: Helena

Agge; borjar man kunna skonja nagra graa har?!?

Harliga varvinterbilder! (Fast nog maste du ha blandat ihop Selma med Siri?)

Jag langtar ocksa. Men det kommer ga fort.

Puss!

2008-04-04 @ 05:23:28
URL: http://napok.blogg.se
Postat av: Anonym

Min Alzheimer light gör sig gällande. Jag har ändrat till Selma. Man får väl vara glad så länge den håller sig light.

2008-04-04 @ 09:43:16
Postat av: Agaton

Jag vill bara säga att håren inte alls är gråa, utan vita, och dom är ett naturligt inslag i min päls!

För övrigt är både snön och hundarna borta igen nu, så sorksäsongen börjar. Om jag får tid kanske jag skriver nåt i min blogg. Jag tror jag ska ta ett kort på husse när han ligger och sover.

2008-04-04 @ 09:48:06
URL: http://aggekatt.blogg.se/
Postat av: matilda

nej, tyvärr så var kameran inte med. hade inge batteri på telefonen så kunde ej knäppa med den heller. det är så typiskt! fina bilder. hoppas allt är bra med er. kramar

2008-04-05 @ 16:19:21
URL: http://matildoos.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0