Ater i Prag

Jo, Prag var en trevlig stad, sa jag har akt hit igen, nu med min kara hustru, bror och svagerska. I Loxodontas fotspar. Samma hotell. Med tangentbord som saknar svenska tecken...  Och datorn fattar inte det har med USB, sa jag far inte in nagra bilder. An i alla fall.

Hur som helst, vi kom hit pa eftermiddagen till Rezidence Lundborg, och gick genast ut i den harliga kvallen, over Karlsbron, och hittade en trevlig uteservering vid flodstranden. Dar har vi atit hyfsad mat till hyfsat pris, druckit kall ol och beundrat Pragborgen mot den morknande kvallshimlen. Under strosandet tillbaka over Karlsbron stannade vi mallosa vid Petra Ester Kahle, en ung kvinna som spelade klassisk gitarr alldeles underbart. Vi stod en lang stund och lyssnade, och jag kopte en CD av henne.

Vi hittade ingen servering som kunde astadkomma en Mojita, sa det fick bli en Campari och nu ar det dags att sova en stund. Aterkommer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0