Ja, vad ska man säga...

Konstigt att man inte kan låta bli att titta på EMC-spektaklet, fast det känns fjantigt och inte bjuder på några musikaliska aha-upplevelser precis. Upplevelsen ska tydligen snarare fokuseras på den högt belägna nedre klänningskanten på de flesta sångerskorna (heja Norge med tantklänning!). Visst är det sexigt, men....   är vi på porrklubb eller....?

Låten Hero är proffsigt framförd, MEN...   originaliteten saknas totalt. Nog har man hört motsvarande låtar bra många gånger tidigare? Konceptet är helt uttjatat. Och tyvärr kan jag inte tycka annat än att Perrelli ser ut som något man kan skrämma småbarn med. Tur att finalen inte startade förrän 21.

Jag tror seriöst att hennes uppenbarelse skrämde bort en hel del röstande också. Om det funnes en roll som ond häxa i den fröken Wallenbergska Sagan om bloggringen vore väna Charlotte klippt och skuren för den.

Om man låter svenska folket fortsätta att telefonera fram såna här bidrag för att representera sig själva, förtjänar dom (jag röstade inte (tur för mig, det!)) såna här placeringar. Det är bara svenskarna som fortfarande kan tycka såna här låtar är häftiga (men om alla tycker Hero är dålig - vem var det då som ringde?). Inte ens våra kära grannar har mycket till övers för oss längre.

Det är nog dags att återinföra en proffsjury för att vaska fram bidrag som har någon chans överhuvud taget i motströmmen av inbördes röster från en miljon nya europeiska länder.

Jag gillade annars Maltas vodkalåt (som visst var ett svenskt bidrag först, men som inte ens nådde fram till uttagningarna här hemma). Och Finlands MISSA NYHET-refräng bet sig fast, liksom.

Det var kul att Ryssland vann, för första gången. Men låten....   mjaaa....    Ska vi gissa att nästa år kommer flera smörsångare att omges av skridskoåkare (eller inlines-ekvilibrister, för att vara riktigt origienlla och nyskapande).

Nej, jag får väl göra som alla andra. Skicka in en egen låt så det blir nån ordning.

Kommentarer
Postat av: Neumann

Nu brukar jag inte tala om hur tävlande ser ut om de inte är modeller eller Miss World-tävlande, men Charlotte var ganska lik en neandertalare med sitt höga hårfäste.

2008-05-26 @ 18:12:49
URL: http://frauneumann.blogg.se
Postat av: Fröken Wallenberg

Det var skickligt att koppla ihop två till synes skilda världar, och kul att du länkar! : )

Men för ordningens skull så måste jag påminna dig om att det var JURYN som röstade Charlotte till vinst - svenska folket ville ha Sanna Nielsens Empty Room som vinnare. Dock var det en betydande andel som ändå röstade på Hero eftersom jag tror att hon var folkets tvåa. Människor har en benägenhet att rösta på kändisar tyvärr, oavsett låt.

Neumann: Jag tycker Charlotte har ett vackert hårfäste. Däremot har hon för mycket smink och för mycket muskler. Hon börjar se ut som Madonna - och det är INGEN komplimang.

2008-05-27 @ 02:27:38
URL: http://frokenwallenbergangrydiary.blogg.se
Postat av: Neumann

Frk W: Jag menade inte att det är fult, men neandertalarna misslyckades ju ganska rejält så...

2008-05-27 @ 23:03:15
URL: http://frauneumann.blogg.se
Postat av: Fröken Wallenberg

Frau Neumann: Fast neandertalarna är ju kända för att ha ett LÅGT hårfäste och stora kraftiga ögonbrynsbågar. Charlotte är ju motsatsen. Hon är ju snarare en typisk Homo sapiens vad gäller ansikte.

2008-05-28 @ 21:14:23
Postat av: Peter L

Intressant att en diskussion om Neanderthalares hårfäste har blossat upp under mitt inlägg om EMC. Allt kan hända på en blogg. Det är kul.

Jag tror jag läste nyligen att Neanderthalarna är underskattade. Dom var intelligentare än man trott. Hade betydligt bättre språkförmåga etc. (Hur man nu vet det). Sen kom vi Cro Magnons och började vår artutrotningskarriär med neanderthalarna.

Frau N: Men om inte utseendet spelar någon roll undrar man varför dom tävlande spökar ut sig så till den milda grad, och svänger på rumpa och andra kroppsdelar, och varför tävlingen inte enbart sänds i radio?? Nog tror jag alla inser att utseendet kan inverka på vem man röstar på.

Frk W: Jaja, det var väl juryn som röstade fram Hero i Sverige. Och så att den kom till EMC-finalen. Egentligen vet jag inte vad man ska skylla på. Och framförallt inte hur man ska få fram vettiga låtar, som både svenskar och resten av Europa gillar. Jag tror inte att porrstjärnor omgivna av konståkare är det enda receptet heller.

2008-05-28 @ 22:25:56
URL: http://eopl.blogg.se
Postat av: Neumann

Fröken Wallenberg: Va? Lågt hårfäste? Det är väl inte sant? Det är väl tvärtom? Försöker du luras nu?

Peter L: Men på något vis var vi bättre eftersom vi överlevde, skulle jag vilja tycka. Och Charlotte var i år som en neandertalare i ESC... Och ja, utseendet spelar verkligen roll, men jag brukar inte vilja kommentera det rakt ut i alla fall även om jag påverkas omedvetet. Men medvetet diskuterar jag hellre sångerskans skrikiga röst än hennes enorma bakdel.

2008-05-29 @ 00:22:20
URL: http://frauneumann.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0