All vår början...

Att lägga upp det här var inte så svårt, utom att metropolen där jag bor inte fanns med i listan där man ska välja var man kommer ifrån. Vårt hem finns alltså i Mockfjärd, i Gagnefs kommun i Dalarna, en mil från orten Gagnef.

I huset finns också min fru Eva, min dotter Helena och fyra älskade katter som vintertid ibland driver oss till vansinne. En utekatt som inte gillar snö blir rastlös och far ibland runt som en tossing inomhus så trasmattorna flyger. Och vi har fyra såna. Katter, alltså. Mattorna har jag inte räknat.

Helena ska åka till Australien i morgon och vara borta ett år. Lite traumatiskt är det som förälder när ens enda barn plötsligt sticker iväg till andra sidan jorden på egen hand. Men spännande också! Eva och jag får allt pallra oss dit i höst och hälsa på henne. Och en kompis som bor i Melbourne och som vi inte sett på drygt 20 år.

Det, och mycket annat, är tänkt att hända under 2007. Kanske det är därför jag kom på att en egen blogg kan vara en bra idé. Ifall man inte skulle orka berätta allt för var och en var för sig...

Me and Helena in Narnia forest

I söndags gick Helena och jag en långpromenad i vacker Narniaskog, förbi ett gammalt järnbruk, Tanså Hytta. Men framför allt var skogen julkortsvacker, och Helena fick en rejäl dos snöpulsning innan hon drar söderöver.

Old Tanså smelting house site

Hyttan har rustats upp och blivit en lokal sevärdhet.

River Tansån covered by ice

Och i Tansån som rinner förbi hyttan var det mycket vatten. Och is. Vackert!

Jag kan förresten rekommendera Helenas egen blogg som också finns under länkar till höger. Fyndig och underhållande (man får skryta om sina barn).

Det finns flera roliga resor bokade framöver. Eva och jag ska till Italien i slutet av april, på en veckas rundtur i Ligurien. Och i maj ska jag med jobbet på konferens till Las Vegas. Det ni! Därtill den omistliga veckan på Gotland i slutet av juli, inte att förglömma.

Som motvikt har vi en del husrenovering inplanerad också. Inte lika kul, förrän det är klart... Golv, väggar och tak i vardagsrummet ska vi fixa själva under mars är det tänkt, och i april ska badrummet helrenoveras. Men inte av oss, utan av svågrarna Dan & Dan, som har en byggfirma i närheten.

Att lösa korsord är kul. Intellektuellt stimulerande och så. Det svåraste med att lösa ett korsord brukar vara att en katt ligger på det. Som Timjan här.

Timjan on the crossword

Kommentarer
Postat av: Helena

Way to go pappa!

Underbart vacker blogg, skogen/jorden/naturen-temat känns ju lite du faktiskt. Bara att börja skriva långa krönikor om växthuseffekten.

Tack för komplimangen! Du skriver inte så dumt du heller faktiskt. Jag har väl att brås på. Ta åt dig.

Nu ska vi till Djurås!

2007-02-02 @ 15:07:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0