Försommarkväll - the Sequel

Ja, pingsten blev lyckad, inte minst med vädret. Är sommaren här, eller? Siri blickar ut över allt det ljusgröna och funderar kanske på det.

Siri looking out
Och bland gräs och ogräs sprider sig våra gullvivor.

Cowslips
Eftersom nya grillen hade hjul drog jag dock in och parkerade den i garaget under veckan. Och det var nog bra. Efter pingstens aptitretare beslöt sig vädrets makter för att regrediera vår tillvaro successivt under veckan. Idag har det sett ut så här hela dagen.

Late May snow
Rena snöstormen, nästan. Dom vårpigga gullvivorna fick se sig inbäddade.

Cowslip covered by snow
Dom ser väl inte direkt förtjusta ut. Inte vi människor heller. Sannolikt var det färre som grillade idag här än förra lördagen.

Katterna är inte heller särskilt begeistrade. Efter att ha undersökt alla möjliga utgångar från huset i hopp om att någon ska vara snöfri ger dom upp och tar till det vanliga kattknepet att sova i väntan på bättre tider. Vore kanske värt att ta efter.

Agaton and Timjan awaiting spring comeback
Säga vad man vill om Sverige - vädret må vara tråkigt, men är knappast långtråkigt. Man vet aldrig vad som ska hända härnäst. Tänk om det vore soligt och varmt jämt! Trist...   (Jag är inte ironisk!). Jag kan tycka om sol och värme ett tag, men skulle tröttna om det var så alltid. Nu kan man utan dåligt samvete krypa inomhus och häcka vid datorn eller framför en film på DVD (har tittat på två idag!).

Trots att jag inte gillar fint väder jämt så gillar jag inte dåligt väder jämt heller. Så vi satsar på en ytterligare uppföljare om en vecka. Om vädret tillåter. Var inte Alien 3 bättre än Alien 2? Vi hoppas att den trenden håller sig.

Tre veckor idag tills Helena kommer hem!!!!  Vår nedräkning börjar på allvar. Knappt så man vågar tro det. Hon ska ut på lite äventyrsresande sista veckorna, men sen så...


Kommentarer
Postat av: Fröken wallenberg

Åhh, det pirrade till i mig av vemod när jag såg snön. jag längtar lite efter den. Får man säga så utan att bli lynchad?
Det var för lite vinter i år...

Men, nu läser jag ju att det var idag ni hade den där snön??? Jag trodde det var en tillbakablick??
sa du Mockfjärd? Jag kommer!!!

2008-05-17 @ 22:50:58
URL: http://frokenwallenbergsangrydiary.blogg.se
Postat av: Peter L

Det var en mycket kort tillbakablick, till i eftermiddags. Du får slänga dig i en taxi till Mockfjärd, alternativt låna en av Gandalfs örnar (visst ringde han efter en sån för att komma ner ur Sarumans torn?), om du ska hinna hit innan snön smälter bort.

Jag tycker också det var klent med snö denna vinter. Men den som kommer nu borde ha kommit då!

2008-05-17 @ 23:25:03
URL: http://eopl.blogg.se
Postat av: Valier

Dina bilder är mycket vackra. Jag är ingen kattmänniska (snarare ormmänniska) men jag kan nästan leva med kattbilderna också.

Jag ska till Avesta nästa fredag, och då får det allt lov att vara snöfritt och sol för det är utomhusaktivitet på liten bräda med fyra hjul som gäller.

2008-05-18 @ 00:17:35
URL: http://valier.se
Postat av: Valier

...lite roligt är det också med di däringa gula blommorna. Jag brukar säga att vårt namn uttalas som liljekonvaljer men stavas som valium.

Min son har till hans förtret kallats "Lille Tom Valier" och det är ju roligt...

2008-05-18 @ 00:21:13
URL: http://www.valier.se
Postat av: Helena

Tre veckor.. Ar det alltsa allt jag har kvar i Australien? Det kanns laskigt, men roligt ocksa saklart.

And just for the record - Alien 3 var INTE battre an 2an. 3an var den samsta av alla Alienfilmerna. 2an var bast, tatt foljt av 1an och 4an. Sa detta kommer antagligen betyda att ni far annu varre vader nasta vecka. Alternativt blir invaderade av utomjordingar.

2008-05-18 @ 06:35:43
URL: http://napok.blogg.se
Postat av: Peter L

Valier: En gång i tiden var jag inte heller kattmänniska, men blev övertalad att släppa in en katt i mitt liv. Därefter är jag kattmänniska och kan inte klara mig utan. Så det är aldrig för sent att börja ett bättre liv.

Väderrapport: Solen försöker lysa just nu och snön smälter snabbt!

Haha, kanske ni skulle tänkt på det innan ni döpte sonen till Tom...

Helena: Jag kan ha blandat ihop Alienfilmerna, gammal och gaggig som jag är. Får väl köpa boxen och utreda närmare. Eller också blir det orkan, jordbävning och melodifestival om en vecka.

Vi längtar efter dig! Kram!!

2008-05-18 @ 09:19:57
URL: http://eopl.blogg.se
Postat av: Pelle Törnlund

Katter är ett härligt släkte. Jag har heller inte varit kattmänniska. Men det föll sig så att en kamrat i bandet hade en katt som inte trivdes hemma hans familj och han frågade mig om jag och min familj kunde ta emot henne i vårat hem. Jag var inte för, men ungarna tjatade så till den milda grad att vi skulle ta hem henne till oss,och så blev det. Jag har också blivit kattmänniska. Vi är inne på vår fjärde katt nu och det är verkligen en bra kompis i alla lägen.

2008-05-22 @ 06:14:48
Postat av: Fröken wallenberg

Pelle Thörnlund: Min granne har just adopterat min katt Murran. Hon är 13 år och föddes hos mig och jag äger hennes mamma, så det var inte ett lätt beslut. Men hennes bror Pellsepojken var så elak emot henne så hon vågade knappt vara hemma. Nu har hon EGET revir, två EGNA människor som älskar henne, och en tryggad ålderdom. Vi kan dessutom hälsa på varandra på gården varje dag om vi vill. : )
Det är bara det BÄSTA människorna som lyckas adoptera en katt. De bestämmer ju själva, så katter de är.

2008-05-24 @ 00:45:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0