Ö och öl

På Irland har jag aldrig varit förut. Men nu är jag i Dublin. Årets firmakonferens är förlagd hit. Tidig start från Ludvika i morse, en del arbete på bussen, lite till på flyget.

Fint hotell mitt i stan. Där välkomnades vi med Harp-öl, som de specialbeställt åt oss.

Outside Westin hotel, Dublin
Efter en mycket kort siesta begav sig de flesta av oss till närmaste pub, som heter Doyle's.

Doyles pub
Mitt på blanka eftermiddagen var där rätt tomt, men när vi kom blev det nästan fullt. Jag har inte smakat Guinness förut. Det var gott. Kan nog bli någon mer innan jag åker hem...

Jag filmar mest, så jag har inte så många foton än. Och när jag utsatte två av våra Fredrikar för det tog de skydd bakom mörka glasögon.

Two Fredriks hiding
Vi lär få se mer av både öl och dem om det här ska fortsätta. Och det ska det nog. Efter förmiddagskonferens i morgon ska vi besöka Guinness-utställningen.

Kommentarer
Postat av: Helena

Glöm inte att dricka Kilkenny också. Tycker jag faktiskt är snäppet godare än Guiness, som även det är sjukt gott. Det verkar så underbart, njut!

2009-05-21 @ 23:16:09
URL: http://napok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0