Hej Madrid

Att ställa väckarklockan på 00:50 är en sak, men att sen vakna av den mitt i natten efter någon timmes sömn, muttrande klä på sig, ge sig ut till bilen i ösregn, åka till jobbet, kliva på en buss för att bli fraktad till Arlanda - det gör man inte varje dag, lyckligtvis. 

Men idag gjorde jag det.

Väl framme vid Arlanda hade det i alla fall både ljusnat och slutat regna. 

Morning plane   
Jag och 23 arbetskompisar klev på dagens första plan för årets konferensresa, som denna gång gick till Spaniens huvudstad.

Efter mellanlandning i Köpenhamn, där såväl Carlsberg som enstaka gammeldanskar inmundigades till frukost, anlände vi tilll Madrid vid lunchtid. På bussen från flygplatsen fick vi några första glimtar av staden.

First Madrid street view
Alldeles vid hotellet ligger en sorts triumfbåge.

Triumph Arch
På hotell Hospes välkomnades vi med lite smått och gott att äta och dricka.

First bar scenery
Rummet var fint men lite udda planerat.

Weird hotel room
När man kommer in från korridoren genom dörren till höger i bilden har man ett badkar på ekparketten direkt till vänster om dörren. Framför sig två tvättställ, och toalett med glasdörr (!). En tio meter lång koridor åt höger leder in till själva sovrummet. Men det är snyggt och har god standard med bl a ett utmärkt trådlöst Internet.

Vid det här laget var vi alla rätt spaka av sömnbrist. Själv har jag väldigt svårt att sova sittande. Planen var att vila en timme och sen gå ut en första runda för att titta på staden. Planen ändrades omedelbart innanför hotellentren på grund av kraftigt regn.

Rainy day
I stället skriver jag det här. Kvällens aktivitet är middag på Hard Rock Cafe. Det ska smaka bra, efter att ha levt på smörgåsar och småplock sen strax efter midnatt. Och sen väntar en god natts sömn i riktig säng.
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0