På spåret

Sist jag skrev här var det semester. Faktum är att det är samma visa igen nu. Jag sitter på tåget från Borlänge, men för en gångs skull klev jag inte av i Ludvika för att jobba.

Nu är första delmålet Mjölby. Sen byte mot Köpenhamn. Sen nattåg till Basel. Därefter Berninaexpressen över alperna till Tirano i norra Italien. Och som slutkläm tåg till Desenzano vid Gardasjön på lördag eftermiddag. Drygt två dygns resa, alltså. Det ska bli intressant.

Jag återkommer under resans gång i mån av kontakt med Internet. Mitt mobila bredband verkar fungera bra på tåget i alla fall. Men utanför Sverige koster det skjortan, så där får man väl hitta andra vägar.

Just nu, i Örebro, har regnet lättat och solen tittar fram.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0