Snabbvisit i Norrland

I lördags åkte Eva och jag till Galtström utanför Sundsvall. I det lilla kapellet, som ligger vackert vid en tjärn, var det dop för lilla Love, 5 månader. Han är min brors första barnbarn.

Det gör sig inte att visa en jättebred panoramabild i den här bloggen, så jag plockar en bit av den och gör den klickbar för att få den lite större än spaltbredden.

Galtstrom chapel
Det var ett fint och trevligt dop. Efteråt bjöds på en maffig tårta på caféet intill.

Impressive strawberry cake
Galtström är ett gammalt bruk som nu är ett spännande turistmål ca 2 mil sydöst om Sundsvall. Här finns en liten järnväg med ånglok, och en fin havsstrand med både sand och klippor.

Nästa dag åt vi en god fiskmiddag vid Juniskär, vid en havsvik lite närmare Sundsvall.

Boats in evening light outside Sundsvall
Och på hemvägen i måndags stannade vi - liksom för 14 dagar sen - vid den stora loppisen i Bricka norr om Delsbo.

Flea market in Bricka
Eva älskar loppisar, och den här är innehållsrik och välordnad. Jag är inte fullt lika förtjust och brukar avverka en sån här på några minuter. Sen sitter jag utanför i skuggan, äter glass, leker med min Galaxy S2 och hoppas att Eva ska bli klar nån gång...

Som tröst fick jag en god buffelunch på Stenegård i Järvsö.

Stene mansion
Det här är ett spännande ställe med mycket hantverk och en vacker trädgård med café. 

Stene mansion
Det ligger vackert vid Ljusnan med den stora vita kyrkan på andra sidan älven.

Här finns också en teater i en träbyggnad där man ger föreställningar varje sommar. Vi såg en gång "Trollkarlen från Oz" här.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0