Perfect fit

En liten milstolpe passerades idag när jag kunde lägga ner sista golvplattan i vårt gästrum, som är under renovering sedan några månader. Metodiskt har jag (mycket långsamt) arbetat mig nedåt, från tak till golv. Och nu återstår bara lite lister...

Fitting last floor element
Det här var nog "once in a lifetime". Har någon varit med om att golvelementens bredd gått så jämnt upp att man inte behöver såga sista raden på längden? Passade precis! Jag hade visserligen mätt innan och sett att det nog skulle bli så, men men det var ändå spännande på slutet. Statistiskt är chansen ca en på femtio eller nåt. Nu vinner jag väl inte på lotteri på ett bra tag...

Försökte skriva ett blogginlägg på min S2:a, men den kom inte riktigt överens med blogg.se:s editor. Det gick att ladda upp bilder, och att skriva, men inte både och. 

Nåja, vad är det för fel på en hederlig gammal ångdator? Går väldigt mycket fortare att skriva på den också. Sen får Swyparna säga vad dom vill.

Härom kvällen dök en rejäl regnbåge upp rakt i synfältet från verandan på kvällen. Lite Photoshop gör den ännu rejälare.

Rainbows
Nu ska jag rensa kameran och backupa bilderna inför kommande utrikesresa. Kanske kan bli lite bloggande från sydosteuropa och t o m Asien, andra halvan av veckan som kommer.

När jag skriver detta lyssnar jag på Hammerfalls nya album Infected. Melodiös hårdrock precis i min smak. Också en perfect fit.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0