Ready to go

Inte lika långt som Helena, men väl till min födelsestad. Jag kan inte undanhålla världen den väl valda outfit min bror försett mig med inför den expedition som ska gå av stapeln 19 september.

The Uppsala expedition equipment
Lapp med personnummer (försiktigtvis censurerad på bilden) är nödvändigt när man blivit gammal och förvirrad. Han har tänkt på allt. Byxbenen riskerar inte att bli våta om septemberregnen översvämmar Uppsalas gator.

Jag inser att detta kan komma att skapa en ny modehype. Plaggen och väskan kommer alltså från Myrorna. Resten av utrustningen har dunklare ursprung, men torde gå att finna på välsorterade loppisar, varuhus, Systembolag etc.

Vi skypade med Helena på förmiddagen. Roligt att se och höra henne. Det känns inte som om hon är 1583 mil hemifrån. Och jag håller med när hon säger att det den här gången inte kändes märkvärdigare än att åka till Göteborg; tog lite längre tid bara. Hon har varit där förut och känner till Melbourne, och vi har varit där och känner också till stan hyfsat. Det underlättar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0