Prylar

På sjukhuset fanns det teve i alla rum, och i matrummen också. T o m en internetansluten dator i dagrummet. Bra standard.

Alla fjärrkontroller till teve var omsorgsfullt inlindade i gladpack. Jag har med viss möda listat ut att det nog är för att minska risken för smittspridning via knappar som alla patienter tar i. Bara att byta plasten ofta. Och alla knappar syns bra genom den tunna plasten. Smart, va?

Jag är övertygad om att en kvinna kommit på denna utmärkta idé.

En man skulle ha utarbetat en tekniskt avancerad och mycket dyrare lösning för att hålla fjärrkontrollerna bacillfria. Heja tjejer!

Idag kunde jag äntligen inhandla min rätt efterlängtade nya leksak. Jag är normalt inte så pryltokig med behov av det allra senaste, men jag bestämde mig för att jag ville ha en smartphone nu när jag slutar jobba. En liten marknadsundersökning och några intervjuer med arbetskompisar ledde fram till att det bästa man kan köpa just nu är en Samsung Galaxy S2 i9100.

Och för en gångs skull, så...

Så nu gäller det att begripa hur man ringer med detta tekniska underverk. Om det ens går?

Samsung Galaxy S2 i9100


Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie Eriksson

Du är så klok Peter! Tror såklart också att det är en kvinna som kommit på det där med plasten. :-) Hehe, men skämt åsido, det ligger nog en hel del i det du säger, män hade velat komma på någon mycket häftigare mer teknisk lösning på problemet.

Du ska veta att jag är väääääldigt avis på dig just nu, som får en ny Samsung Galaxy S2...åhhh vill också ha, men jag kan inte direkt påstå att min Samsung Galaxy är gammal eller är trasig, så jag får nog stå ut med min ett bra tag till. Du får berätta hur det går och vad du tycker om den! Ha det så gott!

2011-05-24 @ 11:40:22
URL: http://annsofieeriksson.blogspot.com/
Postat av: Peter L

Haha, jag får väl sola mig i glansen av andras avundsjuka en mycket kort tid tills det kommer någon ännu värre telefon. Så har det varit sen räknedosorna kom på sjuttiotalet... När man än köpte kom en häftigare modell efter några månader.



Tomas kom förbi idag och kastade allt nån extra blick på min S2... :)

2011-05-25 @ 15:28:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0