Mellandagar

Det är bra skönt med två veckor ledigt över jul och nyår! Det hinner vända mot ljusare tider och det brukar märkas rätt snart när man börjar jobba efter trettondagen.

Veckorna före jul hade vi ett fantastiskt vinterlandskap, med några centimeter vit, fräsch snö och enorma rimfrostbildningar på allt som stack upp. Jag tog en lång (och kall) skogspromenad och hittade många fotomotiv.

Wintry pathway
Frosty fence
Ice chrystals
Snowy forest south of Mockfjard
Afternoon moon rising
När julhelgen kom blev det milt och grått och regnigt och allt det fina försvann. Nu finns inte en snögnutta kvar.

Julafton blev trivsam och lugn som vanligt, men något reducerad. Helena är ju inte hemma och vi beslöt att hoppa över julgran och julklappar. Mat och godis har vi däremot inte hoppat över....  

Aussie santas
... och inte heller diverse andra julattribut, som nu har ett inslag av Australien.

Koala santa
Helena och Rory skickade några paket, och ett av dessa innehöll Kevin tomtekoala. Trevlig prick! Det verkar som om Helena tänker förlänga sin vistelse förbi februari och inte komma hem förrän framåt sommaren. Tråkigt, tycker vi, som saknar henne mycket. Och hon åker på att jobba ihop pengar till en ny flygbiljett.

I Klingsta har broder Jan börjat blanda upp sorgen och saknaden efter Fylgia med kärlek till en ny liten krabat, som ska heta Tassa.

Tassa the puppie
Hon är en oplanerad blandning mellan rottweiler och irländsk setter. Enligt uppgift en oemotståndlig liten varelse, och det behöver man nog inte tvivla på.

I övrigt är jag snart halvvägs genom redigeringen av 4,5 timmars video från Australien. Dessemellan har jag kopplat hemmabiokablar, vilket är en teknisk utmaning av klass, och även hunnit avnjuta några widescreenfilmer med suveränt bra HDMI-bild och ett fantastiskt ljud. Det blir nog flera dom här dagarna. Guldkompassen har jag inte varit på än; det blir om en vecka. Men jag har läst boken igen, och den är lika svindlande som första gångerna jag läste den. Så jag fortsätter med Den skarpa eggen och Bärnstenskikaren, som jag bara läst en gång tidigare.

Kommentarer
Postat av: Dum-Per

*haha*....en "mördarhund" ser jag.....

2007-12-31 @ 12:18:24
URL: http://dumper.blogg.se
Postat av: daniel&marlene potter

vi har troligtvis tassas syster hon heter trolla:) vi bor nu mer i nälden men har hämtat trolla i härnösands trakten. här är en bild på trolla https://www.facebook.com/photo.php?fbid=84500486537&set=a.46425701537.61208.733641537&type=3&theater

2011-10-15 @ 23:07:57
Postat av: Anonym

Ja, hon är väldigt lik Tassa! Om du vill ha kontakt med Tassas husse (= min bror) för att reda ut detta närmare kan du maila mig på [email protected], så skickar jag dig hans mailadress. Han använder inte Facebook.

2011-10-16 @ 20:09:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0