Guldkompassen

Bara 14 dar kvar tills filmen har premiär!

Philip Pullmans tre böcker Guldkompassen, Den skarpa eggen och Bärnstenskikaren är något av det mest fascinerande jag läst. Det är en sorts Fantasy men den ligger oftast nära vår verklighet, åtminstone i de två första böckerna. Den svindlande och spännande berättelsen liknar inget annat! Läs den!

Och när Helena publicerat sin "daemon-test" på sin blogg kan ju inte jag vara sämre...  I första försöket fick jag en gibbon-apa, och andra gången (när jag försökte svara ännu mer ärligt på frågorna) blev det en osprey (fiskgjuse).



När jag hade svarat på frågorna om jag höll med om Helenas stora katt förvandlades den till en fjäril...

Solnedgångar har jag vurmat för här tidigare. Jag vaknade till vid sex i morse, lyfte på huvudet, tittade ut och såg fullmånen på väg att gå ner över älven i nordväst.

Full moon setting over Dalälven river
Upp efter kameran, på med jacka, upp med fönstret (minus 10 grader ute!), ta några kort. Är man fantast så är man. Fast sen var det skönt att, lätt huttrande, krypa ner igen och sova till anständig lördagsmorgontid.

Fresh snow again
Det kom en eller annan ny centimeter snö i går igen. Så det blev några kort ute på dagen också.

Great tit again
Och för en vecka sen sken solen på fågelhäcken, så talgoxbilderna blev skarpare och går att förstora upp ännu mer. Det går fågelmat för ca 30 kr/dag nu...

Kommentarer
Postat av: Helena

Ha, du inser val att det betyder att faglarna ater for mer per dag an vad jag gor... Men det far dom val va varda.

Din daemon stamde bra nar jag gjorde testet. Jag gjorde mitt test igen (pa min blogg) och nu fick jag en varg. Nar ar det dom tar fast form? Min har ju tydligen inte gjort det an i alla fall..

Ha, gjorde du testet igen for att du inte ville ha en apa..? :) For det ar val det Ms. Coulter har?

Intervjun idag gick valdigt bra tyckte jag. Hon skulle ringa imorrn... Hall alla tummar och tar!

Puss och kram!

2007-11-25 @ 02:17:01
URL: http://napok.blogg.se
Postat av: Peter

FÅglarna är många...
Jag tror aldrig vi sett så mycket fåglar här.

Det står att det dröjer 12 dagar innan ens daemon tar bestående form. Och jag vill inte associeras med Mrs. COulter, det stämmer!

Vi håller allt vi har för att du får jobbet!!!

2007-11-25 @ 09:45:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0