Favorit i repris 2

Redan lite tjatigt, men....   Man kan inte förbigå en tre meter hög och lika bred häck översållad av just utslagna syrener. Lika lite i år som förra året. (Och jordgubbar har jag ätit idag också. Goda! Dock inte svenska, men dom är i antågande, hade nått Ludvika i går såg jag).

Nå, syrenhäcken både syns och känns, det senare på doften.  När det inte blåser kan den nästan bli överväldigande. Kameran kan inte förmedla något till näsan, men väl till ögonen. Här kommer några närgångna studier.

Closeup lilacs
Lilacs against sun
Bumblebee on lilacs
Jag försökte fånga humlans flykt, men då ska man ha gott om tid och ta enorma mängder bilder.

Tid hade jag inte så mycket idag, eftersom jag jobbade. Jag har förmånen att kunna jobba hemifrån ibland, och vad gör väl en gräsänkling i det fina vädret då? Jo flyttar ut datorn (=arbetsplatsen) i skuggan nära ovannämnda häck och kombinerar nytta med nöje. Nästan uthärdligt, även om det kanske inte ser ut så (har lärt mig av Pappa C).

Mr Bumble working outdoors
Idag får Lars-Erik och Kicki, min f d chef på firman, och hustru, efterlängtat besök av sin till Australien emigrerade son med fru och ettårig lillgrabb. Exakt när jag skriver detta ska planet ta mark på Arlanda. Jag vet att dom är väldigt glada. Med några av sina närmaste på andra sidan jorden känns det långt mellan gångerna man kan ses.

Och vi har fyra dagar kvar till vår Arlandatur. På lördag är det dagen H!

P.S. Agge har blivit kändis, skriver han i sin blogg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0