En lat dag

Vår katt Agaton, eller Agge i dagligt tal, gillar - som framgått tidigare -  inte vinter och snö. Det tar han igen på sommarhalvåret genom att vara ute nästan jämt. Därmed inte sagt att han är vaken jämt.

Agaton taking a nap
När vädret blir tillräckligt fint för att använda trädgårdsmöblerna lägger vi ut dynor. Katterna brukar snabbt upptäcka det och ockupera dom.

Cats occupying garden chairs
Timjan brer ut sig i hammocken och Siri undersöker vilken av stolarna som är bäst att ligga i. Agge ligger för tillfället under hammocken.

Jag fick låna Lars Keplers omtalade bok Hypnotisören av brorsan, började läsa den, och...  ja, därmed var dagen räddad . Eller förlorad, beroende på hur man ser det. Vissa stunder var det ledigt att sitta eller ligga i trädgården. På kvällen läste jag slutet på verandasoffan.

Me finishing days reading
Klart framåt midnatt. Boken var mycket bra, om än inte så exceptionell som man kunnat tro av vissa recensioner.

När jag lite stelt kravlade mig upp ur soffan hade augustimånen inlett säsongens träning att vandra sin tysta ban, inför midvinternattens köld om drygt fyra månader.

August full moon
Nåja, än är det långt till hösten, eller hur det nu var Birk sa.

I morgon ska jag på flygfest. Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0