Blåsippor och kusiner

Som vanligt när våren börjar spira hinner man knappt med. Jo, jag förevigade som vanligt den lilla blåsippstuvan från Roslagen som finns i rabatten.

Blue anemones
Kommer troget varje år, och är helt underbar. Men det är omöjligt att få rätt blå färg på foton.

I dag var jag på snabbvisit i Gagnef, till en av mina kusiner som fått besök av ytterligare två kusiner, varav en från nordvästra USA. Tre år sen jag träffade henne sist. Åren verkar gå fortare ju äldre man blir.

Cousins meeting in Gagnef, Dalarna
Katten heter Ottilia, som sig bör när man bor i Gagnef. Det är viktigt vad katter heter.

Mer släktreportage kommer snart i denna kanal, fast då gäller det andra delar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0