Pub Crawl

Jo, det blev någon öl till. Och lite annat också. Hela kompaniet samlades i hotellets bar för lite plockmat till dryckerna. Smakade utmärkt eftersom jag med flera just inte ätit något på hela dagen.

Stämningen steg snabbt...

Happy lads
Så anlände Frank, en inhyrd guide som skulle leda oss till några bra pubar. Han berättade dessutom skickligt om en del berömda författare från Irland.

Literary Pub Crawl guide Frank
Han var härlig att lyssna på! En utmärkt berättare med humor och en underbar irländsk accent.

Nå, vi hamnade sen på puben M. J. O'Neill, där vi efter lite väntan fick diverse drycker, vilket alla uppskattade. Ett trivsamt ställe i flera våningsplan.

Workmates at ONeill pub
Själv tog jag min första Irish Coffee, även om denna (arrangerade) bild tyder på något annat.

Myself at ONeill pub
Fredrik F lyckades vinna den avslutande tävlingen som pubguiden anordnade, tack vare att han utan minsta falska blygsamhet avslöjade sina överlägsna litterära kunskaper.

Fredrik the winner
Efter ytterligare två pubar fick vi gamlingar nog och gick tillbaka längs gågatan Temple Bar till hotellet.

En mycket naturtrogen levande staty fanns där, blick stilla tills man gick förbi. Då spratt han till så man hoppade högt.

Living statue at Temple Bar 
Temple Bar var ett myller av folkliv och gatumusikanter fast det bara var torsdagkväll. Det blir nog fler vändor där!

Temple Bar by night
Jag har hört sägas att irländarna är ett vänligt folk. Och så här långt stämmer det! Trevlig och välkomnande stämning hotellet och på pubarna. Inga sura miner när 23 personer dråsar in oanmälda, beställer en massa olika drycker och står i vägen för allt och alla medan de väntar. Det skulle vara i Sverige det...

Kommentarer
Postat av: Helena

Jag har hittills på mina resor inte stött på EN enda otrevlig irländare. Och då har jag träffat ganska många... Otroligt härliga människor!:)

2009-05-22 @ 09:17:51
URL: http://napok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0