Sommarsolstånd

En innehållsrik dag blev det. Vi fick klart möbleringen i vårt nyrenoverade gästrum, "just in time" för vår första VIP-gäst.

När jag sedan klippte gräset la elklipparen av och jag fick fortsätta med handjagaren. Svettigt.

På kvällen var det ABB-träff i Disponentparken i Grängesberg. Trädgården var en positiv överraskning med massor av spännande växter, stigar, skulpturer och en bokstavlig lövkoja under en lind. Dit vill man åka igen, på dagtid (mindre knott och öppet café) och gå runt och titta på allt i lugn och ro.

Det var alltså mina närmaste arbetskompisar på ABB som samlats för sommaravslutning. Jag blev avtackad som "wannabe-pensionär" med blommor, presentkort på Dala-Floda värdshus och sist men inte minst en vrålsnygg IT-slips som jag genast satte på mig trots min generella motvilja mot slipsar. Men den var full med datorprylar från åttiotalet så jag kunde bara inte låta bli.

Vid rundvandringen i trädgården stötte vi på Carl von Linné, skulpterad i tovad ull och i naturlig storlek. På bilden ser ni både honom, mig och min fina slips.

Peter and Carl von Linne
Detta lär vara världens största nåltovade föremål. Tack Therese som tog bilden!

Efter god mat och trevligt sällskap kom vi hem lagom till solnedgången, som alltså är den senaste på kvällen för i år. Jag tog mig med viss möda ner till älven (ett träd har fallit tvärs över stigen - något att såga upp till ved senare) och fick avnjuta en färgrik skymning efter att solen gått ner.

Sunset on summer solstice
Nu vänder det, som man brukar säga. Normalt inte så kul, men i år blir det lägre varvtal på stressen eftersom jag ska fortsätta vara ledig när semestern tar slut. Känns utomordentligt bra.

Årets höjdpunkt blir ändå utan tvekan i övermorgon, när vi ska möta Helena på Arlanda, efter att inte ha träffat henne på elva månader. Gissa om vi längtar!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Den bilden måste du förstora och göra tavla av. Den var verkligen fin!

Annelie T

2011-06-23 @ 20:18:31
Postat av: Helena

Oj, vilken fin solnedgångbild! Kan du inte skicka den till mig också så jag kan ha den som bakgrund på min dator?



Och du var minsann riktigt snygg i slips! Jag tror faktiskt att du får ta och ha på dig den när du nu jobbar hemifrån hädanefter!



Otroligt skönt att vara här! Nu har vi några härliga veckor framför oss:)

2011-06-23 @ 23:49:41
URL: http://napok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0