En liten stund

Jag ställde min Baden-baden på gräsmattan på baksidan, alldeles vid kanten av backen ner mot älven. Satte mig i stolen och...  gjorde ingenting. Bara satt och tittade på vattnet i Storfjärden som glittrade mot den sjunkande solen, genom allt de ljusgröna som kommit fram på träden. En bofink uttryckte precis samma glädje.

Annars var det rätt tyst och lugnt, bara dom vanliga avlägsna ljuden av hundskall och hammarslag, och någon bil. Ett timmertåg dundrade förbi på framsidan, men det framhävde bara den låga ljudnivå som snart återkom igen. Vattenskotrarna har gudskelov inte vaknat för säsongen än.

Kvällssol som lyser genom vårgröna små blad - den färgen är svår att överträffa. Efter vintern är man svulten på grönt, och det känns som att dom här nyanserna laddar batterier som är nästan slut. En välbehövlig påfyllning av energi direkt från naturen. Gratis och nyttigt. Fungerar fast datorn är avstängd. Behöver ingen ström och har inte ideliga reklamavbrott.

Mycket behagligt.


Kommentarer
Postat av: Helena

Underbart! Nu längtar jag ännu mer tills jag kommer hem i sommar. Vad jag ska njuta!

2011-05-10 @ 05:11:36
URL: http://napok.blogg.se/
Postat av: Peter L

Ja! Vi hoppas på riktigt härligt väder när du är här!!

Kram

Pappa

2011-05-10 @ 21:10:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0