Vintriga vandringar

Kylan gav sig för två veckor sen och jag vågade mig ut igen med nya kameran. Söder om Mockfjärd kan man gå över åkrarna och där finns motiv.

Den här bilden är hopsatt av tre på höjden. Därför ser björkarna lite krokiga ut.

Snowy birch trees
Två små hästar går alltid ute på dagarna i Ersholen. Dom får frost i mustaschen förstås.

Frosty horse
Det var dimma på morgonen och allt blev inklätt i rimfrost.

Frosty forest at power line
Frosty straws
Vintern är som finast när den är "gräddig".

Winter landscape
Lite motljus därtill så blir det fina bilder.

Snowy trees against sun
Snowy fence pole
Senaste veckan har det varit mulet och bara några minusgrader. Idag pulsade jag iväg till Tanså hytta och kunde äntligen prova kameran i lugn och ro utomhus utan att frysa ihjäl om fingrarna.

Midwinter forest
Jag kom förbi den plats där vi tog kort på Helena och mig (och som finns i mitt allra första inlägg i den här bloggen) för nästan precis tre år sedan, innan hon åkte till Australien första gången. Nu är hon tillbaka i Melbourne och värmen och jag fick avspänt posera på egen hand, medan kameran plåtade mig från gorillapoden fastklamrad på en stolpe.

Me in winter forest - again
Hyttruinen är ett trevligt ställe och ett populärt utflyktsmål.

Tanså old smeltery remnants
När jag kom dit grillades det korv av - som jag snart upptäckte - våra goda vänner Dan och Anette med sonen Rikard och hans tjej Sophie. Det var inte helt fel att efter en timmes rätt svettig vandring bli bjuden på en nygrillad korv och en kall öl.

Dan, Anette, Sophie and Rikard
Det finns fler bilder från dom här vandringarna i Mockfjärds omgivningar tillagda i mitt vinteralbum, därtill i större format.


Kommentarer
Postat av: Helena

Haha, vilket sammanträffade. Och vad mysigt det såg ut!

2010-01-26 @ 00:27:05
URL: http://napok.blogg.se/
Postat av: Peter

Ja, det var bra timat av både mig och dom! En oväntad grillkorv med bröd och en slurk öl smakar himmelskt efter trekvarts snöpulsande.

2010-01-26 @ 18:35:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0